7 Şubat 2009 Cumartesi

BOŞANIYORUZ AMA AYRILAMIYORUZ

“Boşanma ve etkileri” yazı dizimize devam ediyorum. Geçen hafta son bölümde, boşanmanın nedenleri konusuna değinmiştim. Bu hafta ise, boşanma sürecinde nelere dikkat edilmeli, bunlara değineceğim.

Eşlerden birini boşanma kararına iten sebep ne olursa olsun, boşanma kararı verilmeden önce, şu konular gözden geçirilmiş olmalıdır:

1.Evliliğimi kurtarmak için elimden geleni yaptım.
2.Bu kararı uzun sürede ve kimsenin etkisi altında kalmadan karar verdim.
3.Eşim de, ben de evliliğimize yeterince zaman tanıdık.
4.Hepimiz(Ben, eşim, çocuğum ya da çocuklarım) boşanma olayından etkileneceğiz.
5.Boşandıktan sonra ortaya çıkacak yeni sorunlarla baş edebilirim.
6.Yalnızca eşimden boşanıyorum, çocuğumdan değil.
7.Eşimin de, benim de çocuğumuza ihtiyacımız var, onun da tabii bize.

Eşler boşanmaya karar verdilerse, çocuğun boşanma sürecinden olabildiğince az etkilenmesi için aşağıdaki ilkelere uymak gerekir.

1.Boşanmanın ne olduğu ve baba, anne ve çocuğun yaşamında nelerin değişeceği konusunda çocuk(lar) bilgilendirilmelidir. Yaşanması gereken zorunlu bazı değişiklikler varsa, mesela, ev yada şehir değiştirmek, bakıcı değiştirmek, yeniden evlenmek gibi, bunlar kademeli bir şekilde gerçekleştirilmelidir.
2.Çocuktan ayrı yaşayacak eş, kademeli olarak evden ayrılmalıdır. Yani gidip bir 3 ay ortadan kaybolamamalıdır mesela. Bu süreç hafta 1-2 günden, 5-6 güne kadar çıkarıldığında çocuk daha az etkilenir.
3.Boşanma sadece çocuklar için ayrılan eşler için zordur. Ancak, artık çözülecek bir şey kalmadıysa, boşanmanın bir son değil bir yeni başlangıç olacağı düşünmelidir. Gerekirse, bununla ilgili bir uzmandan yardım istemekten çekinilmemelidir.
4.Eşler, çocuklarını birbirlerine karşı asla kullanmamalıdır. Çocuk taraf utmak zorunda kalmamalıdır.
5.Boşandık diye çocuğa gereğinden fazla taviz verilmemelidir. Bu durum, boşanmanın bıraktığı yarayı arttıracaktır.

Anne babası boşanmış ve boşanma aşamasında olan bir çocukla yapılmaması gereken 2 husus vardır:

1.Çocuğun yanında bu konu asla konuşulmamalı, özellikle de eşlerden birinin tarafını tutan veya kötüleyen sözler sarf edilmemelidir.
2.Boşanma olayını çocuklarla ilişkilendirilmeli ve bu anlama gelen sözler söylenmemelidir.

Boşanma olayı, kuşkusuz çocukları etkiler, ancak çocuklar olayın kendisinden çok, oluş biçiminden, süreç içerisinde yaşananlardan etkilenirler. Çocuklara bir şeyi anlatmanın çok yolu vardır. Önemli olan çocuğumuz için doğru olan yolu bulabilmektir.

Hiç yorum yok: