8 Haziran 2008 Pazar

KURUMSAL FARKINDALIK

“Kurumsal Farkındalık” kavramını açıklarken ve sonuç ararken, “Strateji planlama” kavramından yararlanıyorum. “Stratejik planlama” teriminin çok değişik tanımları olsa da, benim en çok beğendiğim tanımı şöyle: “Stratejik planlama, kuruluşun(işletmenin yada organizasyonun) bulunduğu nokta ile ulaşmayı arzu ettiği yer arasındaki yolu tarif eden yol haritasıdır.”. Evet; ne dersiniz!... Size tanıdık geliyor mu? Çıkış noktamız belli yine, değil mi?

Ama öncelikle, “Stratejik planlama” konusunda birkaç şey daha söyleyelim. Stratejik planlama, günü kurtarmaya yönelik değildir, uzun vadelidir. Sonuçların planlamasıdır. Dinamiktir ve geleceğe yöneliktir. Dolayısıyla, değişimin planlamasıdır. Salt bir belge değildir. Stratejik planın hazırlanması, gerçekleştirilmesi için yeterli değildir. Planın sahiplenilmesi ve eyleme geçirilmesi gerekir. Asıl olan stratejik plan belgesi değil, stratejik planlama sürecidir.

Özetle;
• Neyi,
• Ne zaman,
• Nasıl,
• Hangi kaynaklarla,
• Ne kadar maliyete yapacağız?
• Neleri kontrol edeceğiz?
• Hangi durumlarda nasıl tedbirler alıp, nasıl iyileştirmeler yapacağız?’ın planlamasıdır.

Stratejik planlama sürecinin ilk aşaması ise, mevcut durumun analiz edilmesidir. Bunu yaparken değişik analiz teknikleri olsa da, en geçerli olanı, SWOT Analizi’dir. Bizim, kişisel farkındalık için uyguladığımız KEFE Analizi’nin hemen hemen aynısıdır. Sadece aynı soruları işletmemiz için düşünüp, yanıtlamamız beklenmektedir bu analizde. “Nerdeyiz?” sorusunun yanıtını, soracağımız 4 soruyla bulabiliriz.
Hatırlayalım...
1.Güçlü Yönler (Strengths),
2. Zayıf Yönler (Weaknesses),
3.Fırsatlar (Opportunities)
4. Tehditler (Threats).

Swot Analizi’nde çıkacak veriler, işletmemizin, şuan ki yeri ile ilgili bilgileri içerecektir. Bu bilgiler ışığında, stratejik planlama sürecinin diğer aşamalarına geçmek mümkün olacaktır.

Hiç yorum yok: