24 Nisan 2009 Cuma

İŞİNİZİ KORUMANIN YOLU

Ekonomik durgunluğun hüküm sürdüğü günümüzde göze çarpmak, dikkat çekmek için ne yapmak gerekir? İşiniz tehlikede olabilir mi? Bugün herkesin işi tehlikede. Herkes gözden çıkarılabilir. Hiç kimse vazgeçilmez değildir. Eskiden daha çoktu ama şimdi de var olan bazı kişiler, burnu havada bir şekilde kendinin de vazgeçilebilir olduğu gerçeğini görmezlikten gelmektedir. Ancak tüm olumsuzluklara rağmen konumunuzu koruma hatta belki de terfi etme şansınızı arttırabilirsiniz.

Eğer akıllı, hızlı ve çevik olursanız-Afrika’daki ceylan gibi- kendi koşullarını iyileştirebilir, hayatta daha uzun kalabilirsiniz. Bunun için aşağıdaki beş aşamalı eylem planını deneyin:

Yönetime, kendi sorumluluk alanınızla ilgili olarak bir dizi maliyet düşürme önlemi önerin. Yaratıcılığınızı kullanın ve maliyetlerin düşürülmesi konusunda insiyatifi ele alın. Şirketin ihtiyaçlarıyla ekonomik durgunluğun getirdiği kısıtlamalar arasında yine de bir denge oluşturabileceğinizi yönetime gösterin.
Şirketin maliyet düşürmeyle ilgili çalışma gruplarına katılmaya gönüllü olun. Bu gruplar arasında erişebileceğiniz en iyisini hedefleyin; işletmenin tümünü kapsayan çalışma gruplarını da hedefleriniz arasına alın. Birçok kişi bu işi tatsız bulduğundan bu gruplara katılmayı istemez. Bu konuda kaygılanmayın. Bu tür çalışma gruplarında yer alan kişilerin işten çıkarılanlar arasında yer aldığı ender görülür.
Bu tür maliyet düşürme çalışmalarında, en az önemli olan ve şirketin gelir yada karına zarar vermeyecek alanlara odaklanın. Ekonomik durgunluk dönemlerinde egzotik mekanlarda yapılan toplantılar; gereksiz eleman alımları, ekipman alımları yada gayrimenkul işlemleri bekleyebilir. Sağduyulu davranın. Öncelikle bu tür konulardaki harcamaları kısmadan, özveride bulunmadan insanları işlerinden edecek girişimlerde bulunmanız çok yanlış olur.
Gelir yaratacak, maliyeti düşük yeni girişimler önerin. Ekonomik durgunluktan etkilenen bir şirketin durumu, uçağı havada iken onarmaya benzer. Uçak, onarım gerektirmesine karşılık bir yandan da uçmaya devam etmek zorundadır. Bir şirket bu gibi koşullara dayanır ve ayakta kalabilirse yalnızca paydaşları tarafından ödüllendirilmekle kalmaz; genellikle krizden güçlenerek çıkar. Eğer bu sürecin bir parçası olmak isterseniz hızlı ve karlı bir şekilde satabileceğiniz ürünler ve yeni dağıtım sistemleri araştırın. Yeni satış alanları açın. Para kazanın. Yeni gelir kaynakları yaratabilen birini kimse işten çıkarmaz.
Yeni karlar önerin ve elde edin. Fiyatlama değişiklikleri, ürün değişiklikleri, maliyet değişiklikleri yapın; hangisini yapacağınıza siz karar verin. Ama bu değişiklileri, ürün ve hizmetten ödün verilmeksizin hızla yapın. Bir yandan satış yaratırken bir yandan da kar elde edebileceğinizi kanıtlayın.

Zor dönemlerden geçerken “Ben şimdi ne yapacağım?” diye sızlanabilirsiniz. Oysa liderler, zor koşullardan çıkar. Lider doğulmaz, lider olunur. Ekonomik durgunluk dönemi size zincirleriniz kırma ve neler yapabileceğinizi gösterme fırsatı sağlar. Eğer, “Sürüyle birlikte koşmak istiyorsanız, kurt gibi ulumalısınız.”

Hiç yorum yok: